poniedziałek, 15 lipca 2013

BEZ STOSU ANI RUSZ. :)

1. "Ruth" Elizabeth Gaskell - bez wątpienia, mogę powiedzieć, że to jedna z moich ulubionych pisarek. Opisywałam już na blogu moje wrażenia z lektury trzech wcześniej wydanych w Polsce książek tej autorki. Długo przyszło nam czekać na coś, co powinno być dostępne na naszym rynku od dawna, ale dobrze że się wreszcie udało. Tym razem o wydanie "Ruth" pokusiło się wydawnictwo MG, więc powieść kusi dodatkowo piękną, ciekawą, twardą okładką. Cieszę się już na myśl, że w zapowiedziach tego wydawnictwa mówi się o biografii jednej z sióstr Bronte tej autorki. 





2. "Ashford Park" Lauren Willig - oparta na jednym z moich ulubionych motywów połączenia wątku współczesnego z przeszłością. Mimo, że coraz częściej boję się sięgać po takie zestawienia, bo przecież ileż można czytać powieści czerpiących z tego samego schematu, tym razem dałam się skusić. A zawiniła głównie promocja w Empiku. :) Myślę jednak, że impuls był słuszny, a to za sprawą pewnej  recenzji na zagranicznym blogu, którego autorka bardzo pozytywnie wypowiada się na temat tej książki. W oczekiwaniu na nową Kate Morton, będzie w sam raz.
A jeśli mowa o Kate Morton, to czy Wy też nie możecie się doczekać jej nowej powieści? Reakcje w internecie były nieraz różne, ale ja mimo to czekam z wielką niecierpliwością.








3. "Czarna świeca" Catherine Cookson - kiedy byłam chora zimą, obejrzałam kilka filmowych adaptacji książek tej autorki. Nie da się ukryć, że były nieco schematyczne, że niektóre motywy się powtarzały, ale kilka bohaterek zapadło mi w pamięć i postanowiłam sprawdzić, czy powieści przypadną mi do gustu. Na allegro jest dostępnych kilka wydanych w Polsce pozycji Catherine Cookson. Padło na "Czarną świeę", ale mam zamiar jeszcze zapolować na "The wingless bird".





4. "Księżycowy kamień" Wilkie Collins - chętnie sięgam po literaturę angielską, więc kwestią czasu było
kiedy zainteresuję się tym autorem. Przyjaciel Dickensa i może przede wszystkim jego porzuconej żony, bohater powieści "Drood" Dana Simmonsa, która też chyba kiedyś trafi w moje ręce. Na mojej półce jest już "Kobieta w bieli". Pozostaje tylko zdecydować, od której z tych powieści zacząć znajomość z panem Collinsem. Moje wydanie pochodzi z allegro, ale niedawno ukazało się wznowienie tej książki.





 5. "Dziewczyny atomowe" Denise Kiernan - II wojna światowa, USA, bomba atomowa. Czas, który mnie bardzo interesuje, ale tym razem w innym aspekcie, bo zwykle sięgam jednak po książki, które skupiają się na naszym rejonie. Myślę jednak, że będzie to bardzo interesująca lektura. Wypatrzyłam ją już w zapowiedziach, a tymczasem otrzymałam propozycję jej zrecenzowania od Wydawnictwa Otwarte. Dziękuję bardzo. :)

6. ""Po miłość do Mesa Verde" Tamera Alexander - o tej książce już pisałam, wiec tylko "odsyłam" do opinii .


3 komentarze:

  1. Tę ostatnią książkę też będę czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ruth" i "Dziewczyny atomowe" posiadam - zapowiadają się interesująco. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu coś Gaskell przeczytać... A co do Morton, to jeszcze nie czytałam "Zapomnianego ogrodu", więc na nową powieść jakoś specjalnie nie czekam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...