piątek, 10 lutego 2012

"SEKRETNY WATEK" KYLIE FITZPATRICK

Madeleine jest młodą wykładowczynią historii średniowiecznej. Pewnego dnia otrzymuje list od matki, która mieszka w Anglii. Do listu dołączony jest fragment łacińskiego tekstu. Madeleine zaczyna go tłumaczyć i  stopniowo jest nim coraz bardziej zafascynowana.
Niestety jej matka umiera. Dziewczyna jedzie na jej pogrzeb. Poznaje wtedy dwie ekscentryczne kuzynki. To one przekazują jej tajemnicze zapiski sprzed wieków. Wkrótce okazuje się, że niezykły pamiętnik jest dziełem kobiety, hafciarki. Jego czytanie staje się dla Madeleine czymś bardzo ważnym.

Książka podzielona jest na dwa wątki. Współczesny przedstawia Madeleine i jej próby tłumaczenia i potwierdzenia relacji przedstawionych w pamiętniku. Drugim wątkiem są oczywiście wydarzenia historyczne. Za sprawą pamiętnika hafciarki przenosimy się na dwór króla Edwarda i poznajemy intrygi targające otoczeniem władcy.
Kto ma odziedziczyć tron po umierającym władcy? Wszystkie te niepokoje znajdują swoje odwzorowanie na tkaninie z Bayeux, którego współtwórczynią okazuje się autorka pamiętnika.

Część historyczna "Sekretnego wątku" jest niewątpliwie ciekawa. Niewiele wiedziałam o tym fragmencie średniowiecznej historii. Nie wiedziałam nawet, że to płótno istnieje. Jednak same spiski nie zajęły mojej uwagi. Nie potrafiłam się wciągnąć w tę opowieść. Absolutnie nie interesowało mnie co się stanie z utlantowaną pamiętnikarką.
Również wątek współczesny nie zajął moich myśli. Chwilami wydawał mi się bardzo szblonowy i po prostu banalny. Madeleine poznajemy w smutnym momencie. Śmierć matki i wciąż ciążący na jej życiu zawód miłosny, powoduje, że tym chętniej zagłebia się w relacji sprzed wieków. odkrywanie tajemnic płótna i poszukiwanie tożsamości hafciarki staje się dla niej ucieczką od problemów i żałoby. Nie jest zaskoczeniem, że przygoda ta odmienia życie dziewczyny.

Mimo ciekawego pomysłu książka była dla mnie raczej męcząca. Chyba skończyłam lekturę tylko dlatego, że nie chciałam o niej pisać, bez przeczytania do końca.
Nie wykluczm jednak, że może być ona ciekawa dla tych, którzy fascynują się średniowiecznymi tematami w literaturze i historycznymi zagadkami. Do tej pory myślałam, że lubię takie książki, ale "Sekretny wątek" widocznie nie jest dla mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...