środa, 22 lutego 2012

"KSIĘŻNICZKA Z LODU" CAMILLA LÄCKBERG

Czas na kryminał. Nie będę oryginalna pisząc o kryminale skandynawskim. Ale nic nie poradzę na to, że po prostu mi się podobają. Po Larssonie i Mankellu przyszła kolej na Camillę Lackberg i jej cykl powieści o Erice Falck i Patricku Hedströmie.

Erica Falck wraca do rodzinnego domu, żeby uporządkować rzeczy zmarłych rodziców. Próbuje również skupić się na napisaniu kolejnej książki biograficznej. Czuje jednak, że traci zapał do tego zajęcia. Dni upływają jej na oglądaniu pamiątek i wspominaniu dzieciństwa. W spokojnym miasteczku niewiele się dzieje. Fjallbacka tętni życiem w sezonie letnim. Zimą raczej nie dzieje się nic ciekawego.

Senną atmosferę przerywa śmierć młodej, pięknej kobiety. Początkowo policja podejrzewa samobójstwo, ale szybko akazuje się to pomyłką. Zamordowana jest dawną koleżanką Erici. W dzieciństwie były sobie bardzo bliskie, ale kontakt nagle się urwał. Zaintrygowana Erica zgadza się, na prośbę rodziców, by napisać wspomnienie o ich córce. Zbierając materiały dowiaduje się kilku interesujących rzeczy i dzieli się nimi z prowadzącym śledztwo Patrickiem. Razem odsłaniają tajermnice sprzed lat.

Poza watkiem kryminalnym autorka przedstawia również tło zdarzenia. Poznajemy mieszkańców miasteczka i ich czasem niecodzienne marzenia. Siostra Erici boryka się z problemem przemocy w rodzinie. Wszystko to daje nam obraz jakiejś społeczności. Zagadka kryminalna nie jest oderwana od rzeczywistości.
Uważam jednak, że "Księżniczka z lodu" jest powieścią głównie dla kobiet. A to, z powodu silnego wątku romansowego między Patrickiem a Ericą. Nie przeszkadzał mi, ale chwilami miałam wrażenie, że jest trochę za bardzo wyeksponowany i kryminał schodzi na dużo dalszy plan.

Rozwiązanie całej zagadki satysfakcjonuje mnie na tyle, że sięgnę po następne ksiązki z cyklu.. Dostałam odpowiednią dozę tajemnic z przeszłości i mam nadzieję, że w nastepnych tomach będzie podobnie. Poza tym jestem trochę ciekawa jak dalej rozwinie się wspólne zycie Erici i Patrica. I jak ze swoimi rozterkami poradzi sobie Anna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...